Tydzień Przeciwdziałania Przemocy

W ramach obchodów Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej w dniach 29.09 – 03.10.2025 szkoła przystąpi do realizacji działań .

Realizacja działań

  • Uczniowie klasy 8a na zajęciach rozmawiali na temat pomocy rówieśniczej osobom w kryzysie. Zastanawiali się jak rozpoznać, że rówieśnicy mają problem, jak z nimi rozmawiać i jak im pomóc.
  • Tydzień Budowania Relacji i Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej  w klasach 2
    Słuchanie słuchowiska  – Opowiadanie o Tymku Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej. Rozmowa nt zjawiska przemocy, jakiej doświadczył bohater.
    Relacje bez przemocy – czym sa relacje? Co je buduje, a co niszczy? Czym jest przemoc? Jak reagować na przemoc?, jak rozpoznać, że ktoś jest krzywdzony, jak budować dobre relacje, do kogo można zgłosić się o pomoc.
    Jestem życzliwy, staram się budować zespół klasowy – ćwiczenie polegające na napisaniu  tylko życzliwych słów dla kolegi/koleżanki.
    Hejt i przemoc – reaguję, nie milczę! Korzystanie z materiału edukacyjnego w formie prezentacji. Zapoznanie uczniów ze zjawiskiem hejtu. Szukanie odpowiedzi na pytanie czym się różni hejt od krytyki. Omówienie zjawiska hejt w internecie i jego skutki. Czy istnieje bezpieczna reakcja? Dlaczego milczenie szkodzi? Zapoznanie ze  sposobami wsparcia, poznanie nr telefonu zaufania. Stworzenie plakatów Stop Hejt.
  • KLASA 5A
    Podczas tygodnia Przemocy rówieśniczej klasa 5a została podzielona na grupy. Zadaniem każdej grupy było narysowanie lub wypisanie z czym kojarzy Ci się „przemoc rówieśnicza”. Następnie przeszliśmy do dyskusji oraz wykorzystaliśmy materiały , które otrzymaliśmy w ramach tej kampanii.
  • KLASA 5B
    W ramach Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej klasa 5b uczestniczyła w kinie w projekcji filmu „Skrzat. Nowy początek”, który porusza temat hejtu, wykluczenia i siły przyjaźni. To poruszająca opowieść o odwadze, empatii i potrzebie stawiania granic wobec przemocy — nawet tej ukrytej za ekranem. Po seansie uczniowie wzięli udział w lekcji poświęconej refleksji nad treścią filmu. Pracując w grupach, wykonali zadania związane z analizą zachowań bohaterów, rozpoznawaniem mechanizmów przemocy oraz sposobami reagowania na hejt. Kulminacją zajęć było wspólne stworzenie 11 zasad antyhejterskich, które mają być drogowskazem dla naszej klasy w codziennych relacjach. Podczas zajęć uczniowie sformułowali również główne hasło tego tygodnia:”
    „Hejt świadczy o hejterach, nie o nas.”
  • KLASA 5C
  • Na zajęciach 29 września odbyła się prelekcja na temat przemocy rówieśniczej – czym jest, jak należy reagować i gdzie można szukać pomocy. Dzieci obejrzały krótkie filmiki edukacyjne na temat zagadnienia, każdy filmik został później omówiony z dziećmi. Odbyła się również pogadanka z dziećmi na temat ich własnych doświadczeń. Dzieci dowiedziały się czym jest przemoc rówieśnicza, jakie mogą być motywy oprawcy, jak należy reagować (również będąc świadkiem przemocy) i gdzie można szukać pomocy. Dzieci na zajęciach wypełniły ankietę dotyczącą przemocy rówieśniczej
Masz pytania? Skontaktuj się z nami.
Skip to content