W ramach obchodów Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej w dniach 29.09 – 03.10.2025 szkoła przystąpi do realizacji działań .
Realizacja działań
Uczniowie klasy 8a na zajęciach rozmawiali na temat pomocy rówieśniczej osobom w kryzysie. Zastanawiali się jak rozpoznać, że rówieśnicy mają problem, jak z nimi rozmawiać i jak im pomóc.
Tydzień Budowania Relacji i Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej w klasach 2 Słuchanie słuchowiska – Opowiadanie o Tymku Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej. Rozmowa nt zjawiska przemocy, jakiej doświadczył bohater. Relacje bez przemocy – czym sa relacje? Co je buduje, a co niszczy? Czym jest przemoc? Jak reagować na przemoc?, jak rozpoznać, że ktoś jest krzywdzony, jak budować dobre relacje, do kogo można zgłosić się o pomoc. Jestem życzliwy, staram się budować zespół klasowy – ćwiczenie polegające na napisaniu tylko życzliwych słów dla kolegi/koleżanki. Hejt i przemoc – reaguję, nie milczę! Korzystanie z materiału edukacyjnego w formie prezentacji. Zapoznanie uczniów ze zjawiskiem hejtu. Szukanie odpowiedzi na pytanie czym się różni hejt od krytyki. Omówienie zjawiska hejt w internecie i jego skutki. Czy istnieje bezpieczna reakcja? Dlaczego milczenie szkodzi? Zapoznanie ze sposobami wsparcia, poznanie nr telefonu zaufania. Stworzenie plakatów Stop Hejt.
KLASA 5A Podczas tygodnia Przemocy rówieśniczej klasa 5a została podzielona na grupy. Zadaniem każdej grupy było narysowanie lub wypisanie z czym kojarzy Ci się „przemoc rówieśnicza”. Następnie przeszliśmy do dyskusji oraz wykorzystaliśmy materiały , które otrzymaliśmy w ramach tej kampanii.
KLASA 5B W ramach Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej klasa 5b uczestniczyła w kinie w projekcji filmu „Skrzat. Nowy początek”, który porusza temat hejtu, wykluczenia i siły przyjaźni. To poruszająca opowieść o odwadze, empatii i potrzebie stawiania granic wobec przemocy — nawet tej ukrytej za ekranem. Po seansie uczniowie wzięli udział w lekcji poświęconej refleksji nad treścią filmu. Pracując w grupach, wykonali zadania związane z analizą zachowań bohaterów, rozpoznawaniem mechanizmów przemocy oraz sposobami reagowania na hejt. Kulminacją zajęć było wspólne stworzenie 11 zasad antyhejterskich, które mają być drogowskazem dla naszej klasy w codziennych relacjach. Podczas zajęć uczniowie sformułowali również główne hasło tego tygodnia:” „Hejt świadczy o hejterach, nie o nas.”
KLASA 5C
Na zajęciach 29 września odbyła się prelekcja na temat przemocy rówieśniczej – czym jest, jak należy reagować i gdzie można szukać pomocy. Dzieci obejrzały krótkie filmiki edukacyjne na temat zagadnienia, każdy filmik został później omówiony z dziećmi. Odbyła się również pogadanka z dziećmi na temat ich własnych doświadczeń. Dzieci dowiedziały się czym jest przemoc rówieśnicza, jakie mogą być motywy oprawcy, jak należy reagować (również będąc świadkiem przemocy) i gdzie można szukać pomocy. Dzieci na zajęciach wypełniły ankietę dotyczącą przemocy rówieśniczej
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.