Kolejna „Lekcja o finansach” w klasie 6c upłynęła pod hasłem „Cena, zakupy i płatności”. Uczniowie rozpoczęli od ważnej dyskusji, dowiadując się, czym różni się cena od wartości i dlaczego warto porównywać oferty. W ramach zadania grupowego „Mistrzowie Zakupów”, szóstoklasiści wcielili się w łowców okazji, analizując ceny produktów z ulotek sklepowych. Była to świetna okazja do poćwiczenia mnożenia i porównywania ułamków dziesiętnych w bardzo praktycznym, życiowym kontekście.
Na lekcji poświęconej ryzyku uczniowie klasy 6b pracowali w grupach, identyfikując różne rodzaje ryzyka w życiu codziennym i finansach – m.in. zdrowotne, technologiczne czy ekonomiczne. Dyskutowali o konsekwencjach podejmowania ryzyka i o sposobach jego ograniczania, np. poprzez oszczędzanie lub ubezpieczenia. Efektem zajęć było zwiększenie świadomości uczniów w zakresie przewidywania skutków swoich decyzji oraz odpowiedzialnego podejścia do ryzyka.
Lekcja o planowaniu budżetu osobistego w klasie 4b W tym tygodniu uczniowie klasy 4 uczestniczyli w wyjątkowych zajęciach poświęconych planowaniu budżetu osobistego. Podczas lekcji dzieci dowiedziały się, czym jest budżet, przychody, wydatki oraz oszczędności. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego warto planować swoje finanse i jak podejmować mądre decyzje zakupowe. Uczniowie mieli okazję wcielić się w rolę „młodych finansistów” i samodzielnie zaplanować swój miesięczny budżet – na podstawie przykładowych przychodów (np. kieszonkowego, prezentów, pomocy w domu) i różnych wydatków (np. przekąski, kino, zabawki, prezenty, oszczędności). Wspólnie zastanawialiśmy się, jak rozsądnie gospodarować pieniędzmi, by wystarczyło na najważniejsze potrzeby, a część udało się odłożyć na przyszłość. Zajęcia przebiegły w bardzo aktywnej i twórczej atmosferze. Dzieci chętnie dzieliły się swoimi pomysłami, a przy okazji przekonały się, że planowanie finansów może być nie tylko pożyteczne, ale i ciekawe! Na zakończenie uczniowie podsumowali, że: -warto znać swoje przychody i wydatki, – lepiej planować zakupy z wyprzedzeniem, – nawet małe oszczędności mają znaczenie. Gratulujemy wszystkim młodym planistom finansowym świetnych pomysłów i odpowiedzialnego podejścia do pieniędzy!
Podczas zajęć o inwestowaniu uczniowie klasy 6b poznali różnicę między oszczędzaniem a inwestowaniem oraz dowiedzieli się, że inwestycje mogą przynosić zysk, ale wiążą się też z ryzykiem. W grupach tworzyli „mapy inwestora”, oceniając potencjalny zysk i poziom ryzyka różnych form inwestycji. Efektem zajęć było to, że uczniowie potrafią rozróżnić produkty inwestycyjne, rozumieją pojęcia zysk i ryzyko oraz wiedzą, jak podejmować bardziej świadome decyzje finansowe.
Kontynuujemy „Lekcje o finansach”! Tym razem klasa 6c zgłębiała temat „Dochodów”. Uczniowie dowiedzieli się, że pieniądze można zdobywać na różne sposoby , a wysokość dochodów często zależy m.in. od posiadanych umiejętności i wykształcenia. Pracując w grupach z kartą „Detektywi Dochodów”, szóstoklasiści analizowali profile finansowe fikcyjnych postaci, ćwicząc przy tym obliczenia rocznych zarobków i porównywanie różnych kwot.
W klasie 5a w ramach projektu „Lekcje o finansach” uczniowie realizowali temat: ” Pieniądze i waluty”. Najpierw odbyła się dyskusja na temat pieniądza. Jakie funkcje pełni, czy w każdym kraju są jednakowe waluty. Klasa została podzielona na grupy, gdzie każda z nich wykonywała plakat przedstawiający różne formy pieniądza i przykłady ich wykorzystania. Następnie wykonywali proste zadania.
W ramach programu „Lekcje o finansach”, klasa 6c wzięła udział w warsztatach „Pieniądze i waluty”. Zajęcia rozpoczęły się od ożywionej dyskusji „Po co nam pieniądze?”, podczas której uczniowie poznali trzy kluczowe funkcje pieniądza: jako środka płatniczego, miernika wartości oraz narzędzia do oszczędzania. Następnie, pracując w grupach z kartą pracy „Planerzy Podróży”, szóstoklasiści zmierzyli się z praktycznymi zadaniami matematycznymi, ćwicząc przeliczanie kursów walut. Była to świetna lekcja łącząca podstawową wiedzę finansową ze sprawnością rachunkową i rozumieniem, dlaczego w różnych krajach płacimy inaczej.
Klasa 6b zaczęła swoją przygodę z projektem Ministerstwa Finansów „Lekcje o finansach”. Część pierwsza „Budżet”. Podczas zajęć o planowaniu budżetu osobistego uczniowie w grupach tworzyli własne miesięczne budżety, uwzględniając przychody z kieszonkowego oraz różne wydatki. Dyskutowali, jak ustalać priorytety finansowe i jak unikać wydawania ponad swoje możliwości. Efektem zajęć było to, że uczniowie potrafią samodzielnie zaplanować prosty budżet, rozróżniają przychody i wydatki oraz rozumieją znaczenie oszczędzania i świadomego gospodarowania pieniędzmi.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.